Agencja Reklamowa AK Media Dystrybucja       marketing@akmedia.pl       lockPanel pracownika

Wild posting

Przedsiębiorcy szukają coraz to bardziej pomysłowych i innowacyjnych sposobów promowania swojej marki, zapominając, jak ogromną skutecznością cieszy się znana od wielu lat strategia marketingowa tzw. „wild posting”. Plakatowanie w widocznych ogólnodostępnych miejscach w przestrzeni publicznej to niezwykle efektywny sposób dotarcia do możliwie najszerszej grupy potencjalnych klientów. Umieszczamy materiały promocyjne również na słupach oraz tablicach reklamowych na terenie całej Polski.

Plakatowanie w centrum miasta oraz dużych skupiskach osiedli mieszkaniowych stało się niezwykle popularną formą reklamy znaną jako wild posting. Jej celem jest przyciągnięcie maksymalnej uwagi odbiorców oraz zainteresowanie ich zawartością plakatu. W kilka chwil ściany budynków, przejścia podziemne, wiadukty oraz płoty stają się Twoją osobistą galerią sztuki, gdzie możesz zamieścić unikalny i zapadający w pamięć przekaz z dużej ilości plakatów obok siebie.

Czym jest wild posting?

Wild posting to rodzaj strategii marketingowej, która polega na umieszczaniu reklam w najbardziej uczęszczanych i atrakcyjnych obszarach miejskich, takich jak ściany budynków, płoty przy placach budowy, podziemne przejścia czy witryny sklepowe. Ta oryginalna forma plakatowania gwarantuje wysoki stopień ekspozycji dla marketerów na przykład z branży rozrywkowej. Wild posting towarzyszy zwykle takim wydarzeniom, jak koncert znanego zespołu, występy artystyczne, premiera płyty, premiera filmu czy interesujące wydarzenie sportowe. Takie miejsca wybierają również teatry, które promują swoje spektakle.

Przez wild posting należy rozumieć dużą ilość takich samych lub podobnych plakatów umieszczonych obok siebie w jednym miejscu. Razem przypominają gigantyczny kolaż. Wild posting to domena największych miast.

Zalety wild posting

– Przekaz marketingowy ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Plakaty umieszczane w przestrzeni publicznej uczęszczanej każdego dnia przez tłumy ludzi, przykuwają uwagę przechodniów, rowerzystów oraz kierowców znacznie skuteczniej niż inne metody promocji marki.

– Wiele takich samych plakatów umieszczonych obok siebie pozwala trafić z przekazem do zróżnicowanej publiczności - zwłaszcza do tych osób, które nie są zainteresowane czytaniem części tekstowej. Tak duża ilość plakatów i tak wystarczy, aby przykuć uwagę i zapaść w pamięć.

– Wild posting należy do ekonomicznie opłacalnych strategii marketingowych. Koszty obejmują jedynie wydrukowanie plakatów oraz rozklejenie plakatów. To doskonałe rozwiązanie przede wszystkim dla dużych firm i korporacji, które działają na wielką skalę.

– Wild posting jest stosunkowo nowym trendem w marketingu, dlatego koszty kampanii reklamowej są dużo niższe niż w przypadku innych środków, np. Słupów i tablic reklamowych, Billboardów czy ekranów LED.

– Plakaty pozostają dostępne dla szerokiej publiczności przez 24 godziny na dobę - przez wiele dni.

Czy wild posting jest skuteczny?

Skuteczność wild posting polega na tym, że jako jedna z niewielu form reklamy, zachęca konsumentów do bezpośredniej interakcji. Odbiorcy angażują się w odczytanie przekazu, a ten na długo zapisuje się w ich świadomości. Wszystko zależy od naszej kreatywności. Plakatowanie powinno odbywać się na szeroką skalę, a same materiały reklamowe muszą zostać zaprojektowane w oryginalny sposób. Unikalny efekt wizualny można uzyskać, zestawiając ze sobą kolorowe wzory i figury geometryczne oraz zamieszczając na plakacie grafikę i główne hasła marketingowe, które mają zainteresować przechodnia do interakcji. Zasada kontrastu mile widziana.

Wild posting pozwala niskim kosztem dotrzeć do osób w każdym wieku. Nadaje markom miejskiego charakteru. Nie bez znaczenia jest także miejsce plakatowania. To czynnik, który w głównej mierze decyduje o sukcesie kampanii reklamowej. Tutaj mamy duże pole do popisu – ściany budynków, wiadukty, płoty itp.

Czy wild posting jest legalny?

Aby cieszyć się spektakularnymi efektami wild postingu, należy działać profesjonalnie oraz w granicach prawa. Konieczne jest więc doświadczenie jakie posiada Nasza firma. Niedopuszczalne jest, aby wild posting prowadził do aktów wandalizmu i narażał przedsiębiorców na zniszczenie dobrego imienia marki. Dlatego nasza firma zawsze umieszcza plakaty na określonych wcześniej stałych powierzchniach reklamowych oraz wykorzystuje do plakatowania profesjonalnego sprzętu i kleju.