Agencja Reklamowa AK Media Dystrybucja       marketing@akmedia.pl       lockPanel pracownika

Reklama tradycyjna a internetowa

Wraz ze wzrostem użytkowników sieci oraz powszechnością dostępu do niej zwiększa się rola marketingu internetowego w świecie reklamy. Internet jest bowiem miejscem, które pozwala nie tylko wypromować usługę lub produkt i zaprezentować ofertę szerokiemu gronu odbiorców, ale również prowadzić dokładne badania, kto skorzystał z danej reklamy, do ilu osób ona dotarła oraz co zrobić, by zyskać jeszcze większe zainteresowanie. Przy prowadzeniu kampanii tradycyjnych, taka możliwość jest ograniczona, jednak czy to oznacza, że przejdą one do lamusa?

Reklama tradycyjna vs internetowa

Do tradycyjnych mediów, dzięki którym firmy mogły promować swe oferty przed nastaniem epoki internetowej, należą prasa, telewizja i radio. Kiedyś o wartości reklamy stanowiła jej kreatywność, była ona kierowana do masowego odbiorcy. Wraz z kampaniami w globalnej sieci, oferta może zostać spersonalizowana i dotrzeć dokładnie do tych osób, których ona faktycznie zainteresuje. Co jednak, jeśli chcemy zachęcić do tej pory niezainteresowanych odbiorców? Tu zadziała reklamowanie bezpośrednie - poprzez wszelkie foldery, ulotki, plakaty, katalogi, które przekonały już niejedną osobę do nowego kursu czy wizyty w sklepie. Promocje, degustacje, wystawy – funkcjonowały przed dobą technologii cyfrowych i nadal są wykorzystywane, bo nadal są skuteczne.

Tradycyjne metody najlepsze?

Można więc sobie zadać teraz pytanie, skoro marketing internetowy może docierać do rzesz ludzi, dlaczego nadal korzystamy z tradycyjnych metod, a na terenie miasta znajdują się słupy reklamowe oklejone plakatami oraz billboardy? Jest wiele przyczyn, a wśród nich ta najważniejsza - chętniej ufamy metodom, które już są sprawdzone i których podstawą działania nie jest tylko i wyłącznie manipulacja naszymi danymi.

Kto korzysta z tradycyjnej reklamy, a kto z internetowej?

Nadal wszyscy korzystają z tradycyjnych metod. Billboardy czy spoty reklamowe w telewizji, co prawda za niemałe pieniądze, dobrze wpływają na budowanie ogólnej świadomości marki w społeczeństwie. Plakaty czy ulotki są dobrą metodą dla przedsiębiorców na rozreklamowanie się w dużych miastach jak i w małych miasteczkach, czy nawet wsiach. Reklama w sieci jest kierowana do konkretnej, potencjalnie zainteresowanej grupy. Poprzez Internet dotrzesz do odbiorców, jednak, czy sprawi to, że będziesz rozpoznawalny również w swojej okolicy, wśród lokalnej społeczności, do której kierujesz ofertę? Czy przekonasz kogoś nowego do zaznajomienia się z Twoją branżą?

Tradycyjne metody - działanie lokalne

Prowadzenie lokalnej działalności czy to handlowej, czy usługowej wymaga od Ciebie bezpośrednich działań promocyjnych. By dotrzeć do zainteresowanych osób nie możesz skoncentrować się tylko na treściach internetowych. Taka reklama nie dotrze np. do osób z ograniczonym dostępem do Internetu bądź do ludzi starszych, którzy do niego nie zaglądają lub w ogóle nie korzystają z portali społecznościowych. Oni również mają prawo zapoznać się z Twoją ofertą. Chcesz dowiedzieć się, jaką cieszysz się opinią wśród nich – tradycyjna ankieta będzie świetnym rozwiązaniem, dotrzesz do osób, które nie wyrażają swoich opinii w Internecie.

Dodatkowe bonusy

Pozwalając się poznać osobiście lub pokazując swoje produkty, przedsiębiorca nieraz zyskuje większą szansę na sukces. Nie bez powodu mówi się o trafianiu do serca przez żołądek, wiedzą o tym restauratorzy i producenci żywności. Czasem dopiero posmakowanie ich produktów zachęci klientów do zakupu. Formy tradycyjnego eventu przyciągają zainteresowanych, którzy lubią wszelkie konkursy i promocje. Ulotka ze zniżką to jeden z najpopularniejszych pomysłów.

Świetne uzupełnienie

Bywa, że nie wszyscy reagują na zaproszenia na portalach społecznościowych, ignorują je, blokują reklamy lub Twoje działania w sieci zgłaszają jako spam. W przypadku nowych przedsięwzięć jest to kłopotliwe, bo właśnie najczęściej od dobrego startu zależy przyszłość biznesu. Rozwieszenie plakatów na słupach i tablicach reklamowych w okolicy Twojego miejsca pracy na pewno zwrócą uwagę niejednego przechodnia, a akcja promocyjna pozwoli Ci przestać być jedynie kolejną kropką na mapie, co z pewnością będzie Cię wyróżniać od konkurencji.