Agencja Reklamowa AK Media Dystrybucja       marketing@akmedia.pl       lockPanel pracownika

Czy ulotki reklamowe są nadal skuteczne?

W dobie nowoczesnych technologii i wszechobecnego internetu wydawać by się mogło, że tradycyjne formy reklamy odejdą w zapomnienie. Tak się jednak nie dzieje, bowiem dobrze zaprojektowana ulotka reklamowa i spójna z nią oferta przedsiębiorstwa w formie ulotki nadal ma olbrzymi wpływ na odbiór marki przez obecnych, a przede wszystkim potencjalnych klientów. Czy ulotki reklamowe nadal są skuteczne? Czym powinny się odznaczać, by zapadły w pamięć?

Kreacja marki przy pomocy materiałów drukowanych

Obecnie wizerunek firmy buduje się na różnych płaszczyznach odbioru. W dobie internetu i portali społecznościowych, dużą wagę przypisuje się do kreacji marki. Ważne, by wirtualny wizerunek firmy był spójny z materiałami reklamowymi, które będą dostępne dla potencjalnych klientów. Są to najczęściej wizytówki, standy reklamowe, akcesoria, takie jak kalendarze czy notesy, a także ulotki. Ostatnie z wymienionych warto zlecić profesjonalnej firmie, która na co dzień zajmuje się drukiem materiałów reklamowych, które powinny powstawać na podstawie briefu i potrzeb klientów. Wydrukowana ulotka reklamowa, by była skuteczna, powinna zatem nawiązywać do barw stosowanych na stronie internetowej i nie tylko, z którymi klient będzie kojarzył daną markę.

Projekt graficzny ulotki to podstawa

By mieć pewność, że ulotki reklamowe naszej firmy będą skuteczne i dotrą do jak największej liczby odbiorców, należy przemyśleć układ graficzny. Ulotka to niewielki materiał reklamowy, na którym musi się zmieścić stosunkowo dużo elementów zapewniających dostarczenie istotnych informacji odbiorcy. Odbiorcy w pierwszej kolejności zwracają uwagę na wygląd tego typu materiałów promocyjnych. Drukowane w ten sposób ulotki rozdawane są między innymi przechodniom do rąk, wsuwane za wycieraczki samochodowe lub wkładane do skrzynek pocztowych. Na ulotce reklamowej powinny znaleźć się takie informacje, jak nazwa firmy, adres jej siedziby, numer telefonu, a także adres e-mail.

Mały format materiału reklamowego sprawia, że trudno umieścić wszystko, co by się chciało. Warto pamiętać, by tego typu druk bezadresowy zawierał slogan firmy, który będzie zachęcał do kontaktu z nią. Ważne, by był chwytliwy i zapodał w pamięć klienta. W połączeniu z atrakcyjną stroną wizualną, taka ulotka reklamowa stanowi świetną formę promocji marki.

Kolportaż – skuteczny sposób promowania firmy

Dobrze zaplanowana kampania sprawi, że oferta przedsiębiorstwa dotrze do wielu klientów. Jednym z popularnych sposobów jest kolportaż, który polega na rozprowadzaniu materiałów reklamowych między innymi w sklepach, lokalach usługowych czy na terenie obiektów mieszkalnych do skrzynek pocztowych. Oferowane przez nas drukowane ulotki reklamowe to świetny sposób, by dotrzeć w najodleglejsze zakątki kraju. Małe wsie czy osiedla domków jednorodzinnych to idealne miejsca, w których można prowadzić tego typu działania promocyjne. Skrzynki pocztowe, wycieraczki, klamki drzwi czy też restauracje, instytucje, sklepy, szkoły. To w tych miejscach najczęściej osoby specjalizujące się w kolportażu, zostawiają różnego rodzaju materiały promujące firmy. Ponadto warto podkreślić, że na nowo budujących się osiedlach domów jednorodzinnych coraz częściej pojawiają się instalacje energii odnawialnych. Ulotki reklamowe firm specjalizujących się w fotowoltaice to strzał w dziesiątkę, jeśli chodzi o promocje na wsiach czy nowoczesnych osiedlach mieszkalnych.

Ulotki – małe, ale skuteczne

Mimo, iż internet to dobro dzisiejszego świata, nie wszędzie on dociera i nie wszyscy z niego korzystają. Mamy tu na myśli między innymi mieszkańców małych wsi, a także osoby w podeszłym wieku, które cenią sobie druk, kupując gazety czy inną lokalną prasę. Warto podkreślić, że dla osób starszych, drukowana ulotka reklamowa to czasami jedyna forma przekazu. Występująca w małym formacie ulotka reklamowa daje możliwość umieszczenia jej, np. w skrzynce na listy, którą jak wiadomo, starsi ludzie sprawdzają i opróżniają bardzo często w ciągu tygodnia. Druki bezadresowe to nierzadko forma promocji spotykana w centrach handlowych czy punktach strategicznych, gdzie porusza się wielu przechodniów. Ponadto warto pamiętać, że taka forma reklamy jest tania, co pozwala na wydruk dużych ilości dla masowego odbiorcy.